čtvrtek 14. ledna 2016

Správné nakupování

Jsem mámou třech dětí, mám ráda zdravá jídla a asi je i takovou mou povinností stravovat se co nejlépe a jít tak dětem dobrým příkladem. Dvojčata stále kojím a toho staršího učím, co si má vybírat. Říkám mu co není zdravé a proto každý výrobek před vložením do nákupního košíku společně prostudujeme. V dnešním světě všemožně nemožných výrobků jsem bohužel zjistila, že slovo dítě, dětský, pro děti nebo také často používané kinder nemá s obsahem v potravině nic společného, ba naopak.. Všechny tyto potraviny se velice dobře prodávají a mají na koupi spotřebitele pochopitelně kladný vliv. Tato "dětská" skupina potravin vyvolává u spotřebitele dojem, že jde o vhodnou potravinu právě pro tuto cílovou skupinu. Opak je ale pravdou, potraviny pro děti obsahují ve velmi častých případech nebezpečná barviva, zbytečné konzervanty, umělá aromata a další neuvěřitelné "lahůdky". Chápu, že každé dítě rádo mlsá. I já mám ráda sladké a teď v období kojení strašně moc :-) Právě ale sladkosti a různé cukrovinky se množstvím nebezpečných éček jenom hemží. Vím, že je těžké se v tak rozsáhlém potravinářském trhu orientovat a také si uvědomuji, kolik času jsem kvůli nedůvěře v tento trh musela vynaložit. Dnes jsem už samozřejmě získala určitou orientaci a pokud člověk opravdu chce, naučí se správně nakupovat. Píšu správně, protože mi přijde nesprávné podporovat firmy, které neumí produkovat kvalitní výrobky.
Chtěla bych v tomto směru ulehčit práci i vám, mým čtenářům a tak pro vás v nejbližší době sestavím seznam produktů, které stojí za to kupovat. Zároveň přidám pár tipů a receptů jak omezit nakupování a začít si některé potraviny (například domácí jogurt zde) dělat pěkně doma!!! Je to fajn, je to levnější a když máte doma ještě pomocníky v podobě dětí, je to i super společná aktivita, kterou je zároveň učíme, že to lze dělat i jinak a že vzít si zboží z regálů umí každý, ale udělat si ho doma,  to je teprve velké dobrodružství ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat